Syrena Słowiańska- przedmowa do zbioru wierszy. Czym jest Stacja Literacka pisarki

Od Autorki
Syrena Słowiańska jest projektem literackim, który przygotowywałam przez wiele lat. Aż do czasu jego pierwszego wydania. Powstawała w różnych miejscach,  w różnych okolicznościach aż w końcu spoczęła, usiadła na ławce na specyficznej mojej prywatnej Stacji Literackiej. I czekała na swój pociąg- obok innych, oczekujących pasażerów, by odjechać ku światu, ludziom, Czytelnikom.
Ta stacja to poczekalnia dla nietypowych podróżnych. Są nimi moje kolejne powieści i książki, które jeszcze nie powstały, ale już są w trakcie i na ukończeniu. Wciąż muszą cierpliwie czekać na swój pociąg, „swoją kolei”, chociaż  niektóre bardzo się niecierpliwią! 
Syrena Słowiańska była chyba najbardziej cierpliwa ze wszystkich. Tak cierpliwa, że niemal o niej zapomniałam. Tkwiła jednak gdzieś w głębi mojego serca i zawsze mówiłam do niej, gdy nieśmiało się przypominała: ” tak, pamiętam. Ale nie teraz…”
Pociąg „Syreny Słowiańskiej” właśnie nadjechał. Wstała więc, spojrzała na towarzyszy, którzy na tej stacji muszą jeszcze zostać, jeszcze poczekać... Szczęśliwa ruszyła przed siebie.
Wsiadła do salonki.
- Jadę do świata i do czytelników- powiedziała konduktorowi. Ten konduktor wie wszystko. Sam pochodzi z pewnej mojej książki, która też czeka na dworcowej ławce. Cieszy się więc, gdy zabiera kolejnych pasażerów ze Stacji Literackiej.
Uśmiechnął się więc do niej serdecznie, bo przecież Syrena Słowiańska jest piękną historią emocji i uczuć przyrody, duchów i tajemnicy natury.
Daria Galant
Pracownia Literacka Olchowe Łąki
Grudzień 2014.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rok 2015- w tym roku we wrześniu obchodzimy na Festiwalu 25 lecie pracy twórczej powieściopisarki!